مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23044 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

دانشجوي رشته ماشين آلات هستم. به زن شهيدي علاقه پيداكرده ام كه داراي دوفرزند است، و از طرفي ازدواج با او را همواره با مشكلات ارزيابي مي كنم؟
نيروي جنسي غريزه اي بسيار نيرومند و طوفان زاست. خداوند اين غريزه را جهت امتداد نسل بشر و تشكيل خانواده و تشكل جوامع قرارداده است. البته قيد و بندهاي اجتماعي موجب مشكلاتي براي جوانان و درنتيجه عدم ارضاي اين غريزه جنسي از راه هاي صحيح شده و با مسدود شدن راه هاي مشروع طرق نامشروع خود را مطرح كرده است. البته سلامت يك جوان در گرو سلامت غريزه جنسي او از انحرافات است. گناه هر نوع كه باشد نيرو و استعداد جوان را به مخاطره خواهد افكند و چه بسا كه خرمن هستي او رابر باد دهد. اميد است همان گونه كه تاكنون شما خود را از خطرات اين غريزه حفظ كرده ايد پس از اين نيز محافظت كنيد. زيرا كسي كه تقوا پيشه سازد خداوند راه هاي خود را به او نشان خواهد داد. و او را از مشكلات و بن بست ها رهايي خواهد بخشيد. در مورد ازدواج با همسر شهيد بايد توجه داشته باشيد اين گونه ازدواج ها معمولا مشكلاتي را به همراه دارد همانند: 1- خانواده هاي معظم شهدا معمولا دچار افسردگي خاصي مي باشند. 2- داشتن فرزند از شهيد ممكن است در زندگي جديد مشكلاتي را فراهم كند. 3- در زندگي خانواده شهدا بعضا ديده مي شود همسر شهيد از شوهر سابق خود زياد ياد مي كند كه ممكن است تأثير نامطلوبي بر همسر جديد ايجاد كند. حال اگر شما به خودتان اطمينان داريد كه در آينده و باتوجه به اين گونه مشكلات قادر به تحمل آن مي باشيد مطرح ساختن آن هيچ اشكالي ندارد. بلكه رضايت خداوند را نيز به دنبال خواهد داشت. تفاوت سني در صورتي كه زياد نباشد مشكلي براي ازدواج نيست. مسأله ديگر شما مخالفت خانواده است. روشن است كه به آساني نمي توان آنها را قانع نمود و حتما برخورد آنان را در پي خواهد داشت. بنابراين تحمل اين چنين برخوردهايي هم جزئي از توابع اين مساله است. بايد به قول معروف كلاه خود را قاضي كنيد و خداي نكرده تحت تأثير احساسات در راهي قدم نگذاريد كه از تحمل پيامدهاي آن مطمئن نيستيد. بلي اگر كاملا به خودتان اطمينان داريد كه هرگز پشيمان نخواهيد شد (مثلا اي كاش با دختري ازدواج مي كردم و ...) و مخالفت هاي خانواده را نيز مي توانيد تحمل كنيد رسما از خانم مذكور خواستگاري نماييد. اگر خانواده شما حاضر به اين خواستگاري نيستند توسط شخص موجهي از فاميل و يا بزرگ ديگري خواستگاري نموده و درصورت موافقت اقدام به ازدواج كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.